Juguem amb la taula periòdica

RECURS
Realitzat per: Esther Castelló Rico i Elena Seba Font
  • Activitat
  • Batxillerat

A vegades, pot interessar que els estudiants memoritzin la disposició dels elements a la taula periòdica. Tal i com havíem proposat en entrades anteriors, una manera de fer-ho és demanant als estudiants que dissenyin jocs per facilitar aquesta tasca i, de passada, promoure que explicitin què en saben de la taula periòdica. Aquesta proposta parteix del mateix plantejament, demanar als estudiants que dissenyin jocs que incorporin conceptes treballats prèviament a l’aula com: noms i símbols dels elements, els seus estats d’oxidació, la seva configuració electrònica per capes i la seva situació a la taula periòdica. Cada joc podia ser dissenyat amb diferents graus de dificultat segons el nivell de l’alumnat. Això permetria que l’activitat es pogués proposar a cursos superiors o inferiors. Els jocs que es van proposar són els següents: passaelements, trencaclosques, twister, TP bingo, sopa d’elements, memory, dòmino, elements encreuats, el linx, desenterra elements i la gran cursa dels elements.

La descripció completa de l’activitat, així com dels jocs es pot trobar en el següent enllaç.

 

Aquesta activitat va ser publicada a la Revista Ciències, revista del professorat de Ciències d’Infantil, Primària i Secundària l’any 2011. Per citar-la, podeu fer-ho de la següent manera:

Castelló Rico, E., & Seba Font, E. (2011). Juguem amb la taula periòdica. Revista Ciències. Revista Del Professorat de Ciències d’Infantil, Primària i Secundària, 19, 9–13.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant accepta la seva instal·lació i ús.
Podeu canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de cookies

D'ACORD
Aviso de cookies