Dissenya la teva pròpia taula periòdica

RECURS
Realitzat per: Antxon Anta Unanue
  • Activitat
  • Batxillerat

En aquest article es presenta una activitat dirigida a alumnes del segon cicle d’ESO i Batxillerat que pretén facilitar i motivar l’alumnat en l’estudi de la taula periòdica i, en particular, en l’aprenentatge dels símbols i els noms dels diferents elements de la taula periòdica i la seva disposició.

Es va plantejar a l’alumnat que elaboressin nous dissenys de la taula periòdica, contemplant la possibilitat de disposar els elements de formes diferents a l’habitual. L’alumnat va realitzar diferents taules periòdiques i es va valorar en conjunt la creativitat, la manera de presentar-la als i les companyes i la mesura en què la nova taula proposada facilitava el seu aprenentatge. Algunes de les taules periòdiques proposades van adquirir formes de pilota esfèrica (imatge destacada), diana, piràmide, cub, puzle… Finalment, a partir d’un qüestionari, es va avaluar el grau d’aprenentatge de la taula periòdica que l’alumnat havia adquirit a partir de la participació en l’activitat proposada.

La descripció completa de la proposta es pot trobar a la publicació Educació Química EduQ número 15 (2013), p. 53·61.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant accepta la seva instal·lació i ús.
Podeu canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de cookies

D'ACORD
Aviso de cookies