Aventures periòdiques

Unitat didàctica

RECURS
Realitzat per: Antoni Librán Vicente
  • Activitat
  • 3r i 4t d'ESO

En el següent recurs es descriu una unitat didàctica adreçada a 3r d’ESO que pretén desenvolupar les idees de l’alumnat sobre el model atomicomolecular, l’enllaç químic, les forces intermoleculars i el model d’estructura de les substàncies (competència 1 del currículum). La unitat didàctica està contextualitzada en l’aventura d’un grup supervivent d’una catàstrofe ambiental en la seva recerca d’un tresor amagat.

La proposta educativa comença amb una activitat inicial per evidenciar els coneixements previs de l’alumnat sobre la taula periòdica. A continuació, es demana a l’alumnat que elabori una baralla de cartes sobre els diversos elements de la taula periòdica. Per fer-ho els i les estudiants han de dur a terme una petita recerca sobre els elements i les seves aplicacions. Amb la baralla, l’alumnat haurà d’idear un joc que faciliti la comprensió de la taula periòdica.  En la tercera activitat, es proposa a l’alumnat que prepari una exposició oral sobre la història de la taula periòdica. Finalment, la unitat didàctica conclou amb una activitat de síntesi que pretén que l’alumnat resumeixi les idees principals adquirides a les activitats anteriors. S’inclou també una proposta d’activitat d’avaluació i la corresponent rúbrica d’avaluació.

A l’enllaç següent podreu consultar la plantilla de programació i la descripció de les activitats de la unitat didàctica.

Aquesta unitat didàctica ha estat implementada a l’institut Mediterrània (Castelldefels).

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant accepta la seva instal·lació i ús.
Podeu canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de cookies

D'ACORD
Aviso de cookies