En el següent recurs es descriu una unitat didàctica adreçada a 3r d'ESO que pretén desenvolupar les idees de l'alumnat sobre el model atomicomolecular, l'enllaç químic, les forces intermoleculars i el model d'estructura de les substàncies (competència 1 del currículum). La unitat didàctica està
Invasió periòdica
El projecte Invasió periòdica és una experiència gamificada en que l'alumnat treballa al voltant de 3 eixos principals: el treball cooperatiu, les tecnologies de la informació i la comunicació i la creativitat. Basada en una història fictícia, l'alumnat es posa a la pell d’uns personatges que,
De com l’àtom es va fer útil i ensenyable
En aquest article es presenta una proposta didàctica per aprendre un model per a l’estructura atòmica a 3r o 4t d’ESO. La construcció del model es duu a terme a partir de l’estudi de diverses situacions contextualitzades que són rellevants per a l’alumnat. També es discuteix una proposta de
Els secrets de la taula periòdica
L’ordenació dels elements químics en la taula periòdica amaga un gran coneixement de les seves propietats, i en l’evolució de la taula al llarg dels cent cinquanta anys també s’oculten secrets que ens permetran observar la taula periòdica amb una altra visió. Com s’ha arribat a la taula periòdica