L’electròlisi de l’aigua com a recurs per evidenciar algunes substàncies elementals

RECURS
Realitzat per: Exploratorium
  • Activitat
  • Batxillerat

El museu de ciències Exploratorium (San Francisco), ha publicat dues propostes experimentals per dur a terme separacions de substàncies mitjançant l’electròlisi de l’aigua:

Aquestes propostes utilitzen materials comuns i permeten introduir el concepte de substàncies elementals com a pas intermedi a l’estudi de la taula periòdica.

Tal i com diuen Aliberas, Iquierdo i Guitart (2015) en la seva proposta curricular, l’electròlisi de l’aigua pot ser enormement profitosa per a l’estudi de les substàncies elementals, perquè s’observa l’aparició de gasos, un dels quals es tracta d’un combustible (l’hidrogen), en una proporció exacta de 2 a 1 en volum. Per tant, permet evidenciar de manera experimental de quines “peces” està formada l’aigua i relacionar-les amb la seva nomenclatura química.

Cita del text:

Aliberas, J., Izquierdo, M., & Guitart, F. (2015). El context per aprendre química en el projecte «Competències de pensament científic ESO 12-15». Educació Química EduQ, 20, 32–39.

Imatge extreta del web de l’Exploratorium.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant accepta la seva instal·lació i ús.
Podeu canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies