El museu de ciències Exploratorium (San Francisco), ha publicat dues propostes experimentals per dur a terme separacions de substàncies mitjançant l’electròlisi de l’aigua: Descripció i vídeo d’una proposta experimental per dur a terme l’electròlisi de l’aigua. Variació de l’experiència amb
Utilitzant el mòbil per estudiar els àtoms a l’aula
L'ús del mòbil a l'aula de química permet disposar d'una eina molt econòmica per a la captació automàtica de dades, que facilita l'estudi de determinats fenòmens. Des de la perspectiva de l'ensenyament i aprenentatge de la química, una de les principals aplicacions que ofereix aquest dispositiu és
Una proposta de joc d’escapament per treballar la taula periòdica
A la xarxa es poden trobar diverses propostes d'activitats d'escapament, escape room o breakout. Aquests recursos, més enllà de ser una eina motivadora, permeten involucrar als i les estudiants en pràctiques científiques autèntiques, tal i com López & Domènech-Casal (2018) expliquen en el seu
Simulacions i laboratoris virtuals a l’aula de química
En aquesta pàgina trobareu un conjunt de simulacions i propostes educatives per a Batxillerat i ESO que permeten treballar diversos continguts relacionats amb la construcció de la taula periòdica, com les propietats dels diversos elements o el model atòmic entre molts altres. Amb menys indicacions
Estructura de l’àtom, propietats i taula periòdica dels elements.
En aquesta proposta del Jordi Domènech es presenten als estudiants diversos elements químics ficticis mitjançant unes targetes. Els estudiants hauran d'anar construint una manera d'endreçar aquests elements, emulant el procés científic de construcció de la taula periòdica. En la metodologia